Brambory jsou oblíbenou přílohou i hlavní hvězdou oběda. Za některé kombinace ale tělo nepoděkuje

Brambory patří mezi nejoblíbenější druhy zeleniny, které jsou k dostání po celém světě. Často si je dáváme vařené, ale můžeme si je také upéct, dát si je jako bramboráky nebo z nich usmažit hranolky. Pokud je ale budete jíst s nevhodnými potravinami, můžete si podráždit žaludek nebo se dostaví jiné komplikace. Jaké potraviny nejíst s bramborami a co mohou způsobit?

Co všechno najdete v bramborách?

Brambory jsou snadno dostupné, navíc v nich najdete také vitaminy A, B nebo E. Kromě toho ale obsahují také vitamin C, i když to na první pohled není patrné. Mladá brambora ho má asi 16 mg, zatímco starší kousky ho obsahují více. Najdete v nich také draslík, který je důležitý pro srdce, ale také síru nebo fluor. Kromě toho obsahují také škrob a právě kvůli němu byste brambory neměli kombinovat s některými potravinami.

Brambory jsou navíc zeleninou, která neobsahuje skoro žádné kalorie. Jsou tedy vhodné i v případě, že držíte dietu. Kvůli škrobu, kterého mají velké množství, je důležité vědět, jaké potraviny nejsou vhodné míchat právě s touto zeleninou. Živočišné bílkoviny nejsou ideální, protože může dojít k fermentaci v žaludku. Kvůli tomu se dostaví bolesti břicha, ale také pocit těžkosti.

Zdroj obrázku: Pixabay

Brambory nepřidávejte k tučnému masu

Jestliže máte rádi brambory společně s masem, to by nemělo být tučné. A jaké brambory konzumovat? Jak poznat, že jsou brambory dostatečně uvařené a měkké? Někteří sice mají rádi i syrové brambory, ale mnohem lepší je tepelně je upravit. Měli byste si je dávat společně se slupkou, protože obsahuje spoustu dalších látek, které naše tělo potřebuje.

Postupně ale brambory budou ztrácet pevnost, a proto i vaření brambor ve slupce je rychlejší. Dávejte si pozor na to, jestli brambory nemají nové klíčky. V takovém případě je odstraňte ještě před vařením, protože jsou plné solaninu, který není pro tělo vhodný. Brambory uložte na chladné a tmavé místo, kde vydrží i několik týdnů.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/280579
Přidat na Seznam.cz